Minnen.

Jag låg länge igår kväll o tänkte tillbaka på hur det var förr. 
När jag var yngre, 10 år - 15 år, umgicks jag mycket med min kusin Martina. Alltfrån käpphästar till riktiga hästar fyllde vår vardag. Vi hade en gemensam sköthäst, shettisen Bamse, som tog mycket av vår tid. När vi blev lite äldre skötte vi om finnhästen Pelpiiku. När jag tänker efter så är Martina en del av alla de bästa hästminnena jag har. 
Full galopp på ängen, barbackaridning, hoppning i skogen och så mycket mera.
 
Min ko Taika fanns ju också med i bilden i 6 år. Henne tänkte jag också på igår. Jag och Martina var för det mesta tillsammans i "föusi" och pysslade om henne.
 
Hela min barndom var fylld med djur när jag tänker. Hemma hos oss har vi nästan alltid haft katt, och även prövat på två hundar. Jag har haft finnhästen Lillen och shettisen Mimmi på foder. Jag har även haft tre getter. 
 
Djuren är viktiga för mig. Här hos mig och Anton har vi haft 5 katter, 2 kaniner och en hund. Nu har vi inga djur kvar, och det känns så tomt. Ingen som väntar i dörren när man kommer hem...
Men 60km2 är jättelitet att ha djur på har vi verkligen märkt.. 
Dessutom har jag aldrig varit för innekatter. Jag tycker att alla katter borde få vara ute o springa, många katter trivs inte alls med att vara innomhus hela tiden. Vilket vi märkte, därav orsaken till att vi nu är "katt-fria". Sen, långt in i framtiden när vi skaffar hus och gård, DÅ ska vi ha katter. Plus massa andra djur, som jag säkert redan skrivit om.
 
 
Haha, jag upptäcker att jag i princip inte har så mycket annat att skriva om än just djur.. Ifall någon läser detta kan ni kanske ge tips på vad jag skulle kunna skriva om ? :)
 
Här kommer nu några bilder! :D
Jag och M för längelänge sen...
 
 
Finaste Taika på sitt sista sommarbete<3
 
<3
 
 
Hahhaa :D
 
 
Fräscht med get på bordet.. hihi 
 
Ojj vilken min....
 
Jag tror att mina getter inte var till någon lycka alls i mammas ögon ;)
 
 Avslutar inlägget med bilden av finaste kossan som nånsin funnits! <3
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0