Superbloggerskan

Haha nää. Jag måste nog vara den sämsta bloggaren i världshistorien... Men Men! Bättre sent än aldrig. Bättre lite än inget.
 
På senaste tid har jag varit trött. Mycket trött. Hade en 6 veckors praktik från skolan som inte gick bra. Har gjort en medicinförändring så det mesta beror på det. Nu har jag minskat medicinen och känner mig hur pigg som helst!
Min käre sambo är dessvärre sjuk. Han hostar och är allmänt borta och dåsig.. Det känns ju lite bittert nu när jag för en gångs skull är pigg.. Men sånt e livet. 
 
Igår var vi och red på Lauras häst Mama. Oj vad jag tycker om henne. Lite för pigg för att vara den optimala för mej, men jag får ju visa lite av min modiga sida då! ;) I tisdags var vi också och rida. Ridlektion vid stall Kvarnbacken stod på schemat. Där fick jag rida min absoluta favorit av alla hästar i hela världen, Musse. Han och jag trivs på nåt sätt tillsammans. ( fast han trivs väl lika bra med alla andra ryttare, bara jag som inbillar mig att vi har nåt speciellt... ;)  hahaha ) När jag gav honom en morot efter lektionen trivdes han väl ännu bättre med mig. 
 
Jag har börjat fundera mycket på framtiden den senaste tiden. Längtar tills vi har möjlighet att köpa vår egen gård och bara vara lyckliga. Har börjat kolla massa annonser på åsnor till salu och längtar mig bort en stund varje kväll. För de som undrar, Ja, jag skall ha en åsna. Har googlat en massa om skötsel och raser och beteende och blir mera säker för varje gång. 
Som många säkert vet hade jag en "rid-ko" när jag var liten. Henne tränade jag och min kusin själva. "Hästar är ju för dyra", tyckte mamma och pappa. Och jag nöjde mig superbra med min ko Taika. ( i och för sig hade jag ju senare 2 foderhästar, efter mycket tjat och gnäll.. ;) )
 
I framtiden skall jag inte ha någon ridhäst. En liten shettis däremot står på önskelistan, har blivit lite intresserad av tömkörning och markarbete.. 
 
En ko skall jag absolut ha! Eller VI ska ha. ( Anton blir lite sur när jag säger "jag", men jag menar inget illa, folk förstår enklare ifall jag säger "jag." invecklade funderingar... )
Som sagt, en ko. Skall träna henne på samma sätt som Taika. 
 
Undrar om alla tre kan gå i samma hage? En åsna, en shettis och en ko... Någon som vet? Eller har testat?
 
Men... det är ju framtiden det.. Långt borta..
Till hösten flyttar vi antagligen till Vasa ett år, när jag studerar utbildningsprogrammet, tredje året.
SEN kan man börja fundera på åsnor.. ;)
 
 
Ikväll blir det mest troligt en chill-kväll. Inte för min del, jag vet inte vad chilla betyder... Jag har inte ro att sitta hemma.. Men jag är väl så illa tvungen nu när älskling är sjuk. <3
 
Idag var jag och madde till den stora staden ( som kanske inte är precis en stad?!?!) Nykarleby. Jag är nu två öron-hål rikare. Yejjj... Smärtan var stor.. usch. Kan ju bjuda på en fint redigerad bild av verket.
 
 
Superfint! 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0