Idag har det varit...

.. En bra dag! :)
Förra söndagen hjälpte Jenny mig med hälften av min hårförlängning, och idag blev resten fastsatt tack vare Madde. <3 
 
 
 
Idag har jag också gjort en sak som jag själv verkligen är stolt över!
Som många vet har jag ju haft körkort lite mer än ett år, men varit brutalt rädd att köra!
Har kört till Purmohemmet några gånger, det är i prinicip allt.
Idag körde jag först till mammas o pappas i esse. Jag trodde aldrig vi skulle komma levande fram, och var otroligt  lycklig när vi faktiskt gjorde det... ;)
Sen kom vi fram till att vi far till Sveden och kolla min kommande praktikplats, var jag skall parkera osv.. Så dit körde jag, sen till Svedjenabba o hälsa på Aleksi, sen till ABC o handla sallad o sen hem till bennäs.
Känslan går inte att beskriva.! Jag kom fram till att kanske jag kan bli bra på det tillochmed.. ;)
Eller iallafall inte sitta och spänna mig till max o tänka det värsta varje gång.. 
Så jag ger tummen upp till mig själv!
Och jo, jag vet, man brukar längta till den dag man får körkort och sen sitta bakom ratten så ofta man kan.
Men jag hade tillochmed fundrat på att skippa andra skedet för att jag tänkt att jag kommer aldrig våga.
Svårt att förstå för vissa, men de som känner mig tillräkligt bra kanske förstår. 
Men jag hoppas min rädsla försvinner! Det kommer antagligen att ta en tid, men p.g.a. att vi har praktik de 6 inkommande veckorna blir jag tvungen att köra till Sveden 5 dagar i veckan...
Stackars Anton som måste cykla eftersom jag har bilen.. ;) <3
 
Angående praktiken, jag skall vara vid Servicehemmet Castrén. Vet inte riktigt någonting om stället, men har hört att det är ett bra och trevligt ställe. Var och hälsade på i torsdags och det verkade riktigt okej ! :)
 
Längesedan jag bloggat nu.. Har inte riktigt haft något att skriva om.. ^^
Senast jag skrev tror jag det handlade om Mentta ? Med henne har det börjat gå mycket bättre, men jag har varit lite krasslig och upptagen på senast, så har inte ridit henne sedan förra söndagen.. Då hade Sofia lektion åt mig o Mentta. Ojjojj, då upptäcker man hur mycket man "slarvar" när man bara rider ensam, utan någon "lärare".. Någon annan som känner igen sig?
T.ex. att rida hörnen ordentligt och hitta på olika övningar på plan...
Nå, jag lärde mig mycket om hur hon fungerar iallafall! :)
 
Imorgon blir det Vasa med Anton och Aleksi. Ska brumma iväg med morbrors skåpbil och hämta ett ikea-expidit skåp. (Y)
 
 
 
Hahha, hade lite tråkigt igår.. ;) Lite överredigerad bild också, kanske... ;P Där var halva hårförläningen i iallafall! :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0